15 Aralık 2014 Pazartesi

Rakiplerinin de kalıbını çıkarttı

Ford’un küresel çaptaki projelerine de kalıp üreten Ford Otosan, farklı markaları da portföyüne katarak bu alandaki üretim kapasitesini katladı...

Ford’un ticari araç üretim üssünün yanı sıra kamyon ve ticari araç geliştirme merkezi de olan Ford Otosan, kalıp üretimiyle kendisine yer edindi. Sadece Ford dünyasına değil, pek çok otomotiv markasına kalıp üreten Ford Otosan, bu alandaki kapasitesini kısa sürede ikiye hatta üçe katladı.
Kalıp üretimlerinin, başlarda Ford Otosan projelerine ve Ford Motor Company’nin tesislerine yönelik olduğunu belirten Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, “Bu konuda bir şeyler yapmamız gerektiğini düşündük. Kalıp fabrikamız proje olmadığında atıl kalıyordu” dedi. Bunun için yeni bir yapılanmaya gittiklerini, sipariş gelmesini beklemek yerine üreticilerle doğrudan temasa geçtiklerini anlatan Yenigün, “Daha önce sürekli zarar eder, ‘Keşke bir proje çıksa’ diye beklerdik. Yıllık 45-60 adetlik bir kapasitemiz vardı. Bu da verimli olmuyordu. Bunun üzerine üreticilere doğrudan gittik. Bu sayede artık Ford’un yanı sıra farklı markaların, hatta rakiplerimizin bile dünya çapındaki projelerine kalıp üretiyoruz” ifadesini kullandı.


Mustang’in kapıları...

Son dönemde artık kapasitelerinin iyice dolduğunu, hatta yetmemeye başladığını da söyleyen Yenigün, “Yıllık üretim kapasitemiz 150’ye kadar çıkabiliyor. Elbette çok devasa rakamlardan söz etmesek de, bu tesisimiz artık kar edebilen, ciddi ihracatlar yapan bir hale geldi” dedi.
Bir dönem Ford çatısı altında olan Jaguar ve Land Rover’a ciddi adetlerde kalıp üretimi yapan Ford Otosan, bu çerçevede Land Rover Freelander’ın arka kapıları, Jaguar’ın da kısa süre önce üretimi sona eren XK modelinin ön çamurluk kalıplarını yapmış. Ford Otosan’ın kalıp ürettiği son modellerden biri ise Türkiye’de de satışına başlanacak Ford Mustang. Mustang’in kapı kalıpları Türkiye’den gitmiş.
Ford dünyasının “özel ağı”na dahil olduklarını vurgulayan Yenigün, “Şimdi Ford içinde, dünyanın herhangi bir ülkesinde yapılacak üretimle ilgili gerektiğinde biz de devreye giriyoruz. Kalıp tesisimiz uygun olduğunda, anında bu ağdan giriş yapıp, işi alabiliyoruz” diyor.

‘Dünyanın her yeriyle iş yapmayı öğrendik!’

Özellikle son dönemdeki “küresel Cargo” kamyon projesiyle dünyanın zorlu pazarlarına girdiklerini, bunun da kendilerine büyük deneyim kazandırdığını anlatan Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, “ABD’ye araç gönderdik, onlara Transit üretiminde yardımcı olduk. ‘Çin’de dikkatli ve temkinli olmak gerek. Orası çok zordur!’ deniliyordu. Onu da başardık. Afrika ve Körfez’e kamyon satıyor, bayilik açıyoruz. Rusya’da üretime başlıyoruz. Böylece dünyanın her yeriyle iş yapmayı öğrendik, öğreniyoruz” ifadesini kullandı.  

‘Sevimli olmak zorunda değilim!’

Tata, Hindistan’da motosiklet kullanmak zorun kalan aileler için Nano’yu geliştirip satışa sunduğunda, herkesin yüzünde bir tebessüm oluşmuştu. Minik, sevimli görünümlü bu Otomobil, çok iyi bir başlangıç yapmasa ve Hindistan dışında pek satılmasa da, dünya çapında üne kavuşmayı başarmıştı.
Hindistan’da kurulu JA Motorsport, Nano’nun farklı alanlarda da potansiyeli olduğuna inanmış olacak ki, bu araç için “devrim” sayılabilecek bir versiyon geliştirmiş.

Motor gücü katlandı
Nano Racing adını verdikleri bu ufaklık, yarış lastikleri, şişkin çamurlukları, hatırı sayılır büyüklükteki egzozu, Recaro yarış koltuklarıyla ciddi bir görünüme bürünürken, asıl değişim onun kalbinde yapılmış.
Arkada bulunan, 2 silindirli ve 40 HP üreten minik motorunu “atan” JA Motorsport, bunun yerine 1.3 lt hacimli ve ciddi şekilde modifiyeli bir motor yerleştirmiş.
230 HP güç üreten bu motorla, Nano’nun hızı da 105 km/s’den 190’a çıkmış. 100 km/s hıza da söylendiğine göre 6 saniyede çıkıyormuş.
Tüm bu işlemlerden sonra, bu minik mavi Nano’nun “Sevimli olmak zorunda değilim!” dediğini duyar gibiyim...

Adını ‘Tivoli’ koydu

Koreli üretici SsangYong, B sınıfı SUV segmentinde geliştirdiği ve Paris Otomobil Fuarı’nda konsept olarak sergilediği aracın adını “Tivoli” koydu. “XIV Air” ve “XIV Adventure” konseptleriyle büyük ölçüde aynı hatlara sahip olacak, ancak seri üretimde küçük değişimler yaşayacak Tivoli, adını her nedense İtalya’nın Roma kentine 30 km uzaklıktaki “Tivoli” kasabasından alıyor. Kore’de gelecek ay satışa sunulacak Tivoli’nin, mayıs ayında da Autoshow 2015 ile birlikte Türkiye’ye geleceği belirtiliyor. Aracın 2 ve 4 tekerlekten çekişli versiyonları olacak.

Pajero 3 milyona dayandı

Mitsubishi’nin SUV sınıfında efsane haline gelen modeli Pajero, 3 milyon adetlik üretime ulaştı. 1982’den bu yana 3 milyon adet üretilen ve satılan Pajero, İngiltere’de “Shogun”, İspanya’da da “Montero” adlarıyla pazara sunuluyor. bugün “dördüncü nesil” olarak üretilen Pajero, yarışlarda da büyük başarılar elde etmişti. Nitekim dünyanın en zorlu yarışı olarak bilinen Dakar Rallisi’nde sürücülerini 12 kez birincilik kürsüsüne taşımayı başardı.

Lastiklerin havasını boşalttı!

Dünyanın en büyük lastik üreticilerinden Michelin, ağır ticari araçların önemli risklerinden biri olan “lastik patlaması”nı ortadan kaldıracak bir ürün geliştirdi. Michelin “X Tweel Airless Radial Tire”, dünya lastik sektöründe üretilen ilk “havasız radyal lastik” olarak tarihe geçerken, özellikle peyzaj, inşaat, atık, geri dönüşüm ve tarım sektörlerinde çalışan ağır ticari araçların patlayan lastik yüzünden yolda kalmasının da önüne geçmiş olacak.  Söz konusu lastik, esnek ve şekil değiştirebilen poliüretan teller ile bir makaslama çubuğuna bağlı halde bulunan esnemez bir göbekten oluşuyor. Tüm bu aksamlar yekpare olarak işlev görüyor.

Çocuklar karaladı, bilgisayarda gerçek oldu!

Miniklerin otomobillere ilişkin hayallerini öğrenmek isteyen Japon otomotiv üreticilerine, Nissan da eklendi. Toyota’nın Türkiye de dahil dünyanın 5 kıtasında, pek çok ülkede düzenlediği “Hayalimdeki araba Resim Yarışması”nın bir benzeri, Brezilya’da Nissan tarafından gerçekleştirildi. Aslında “gerçek”leştirildi demek daha doğrusu... Çünkü Nissan, burada derece alan ilk üç çizimi, profesyonel tasarımcılar tarafından konsept haline getirmekle ödüllendirdi.
Nissan Brezilya’da çalışanlarının çocuklarına yönelik olan ve “Çocuk Günü” çerçevesinde düzenlenen tasarım yarışması 10 günlük sürede tamamlanmış. Nissan çalışanları, çocuklarının çizdiği otomobil “projeleri”nin fotoğraflarını çekip gönderirken, ilk 3’e seçilen projeler Nissan Design America Rio’nun profesyonel tasarımcılarına verilmiş. Onlar da, çocukların hayallerindeki araçları, bilgisayarda gerçek birer konsept haline getirmişler. Kim bilir, belki günün birinde, bir fuarda bile sergilenebilirler....

Yeni Corsa’ya ‘AutoBest’ ödülü

Satışa çıktığı 1982’den bu yana Avrupa genelinde 12 milyon satılan Corsa, yeni nesliyle ilk önemli ödülünü aldı. Gelişmekte olan Avrupa pazarları için “yılın otomobili”ni belirleyen ve 15 ülkenin deneyimli otomotiv gazetecilerinden oluşan “AutoBest” jürisi, yeni Corsa’yı “AutoBest 2015” ödülüne layık gördü.
Corsa, 2007 yılında da “AutoBest 2007” ödülünü almıştı. Beşinci nesil Corsa, 994 puanla “AutoBest 2015” ödülüne hak kazanırken, puanlamada fiyat, tüketim, kullanışlılık, bagaj kapasitesi, teknoloji, sürüş dinamikleri, tasarım, markanın bayi ve servis ağının yaygınlığı, yedek parça temini gibi farklı kriterler yer alıyor.
Beşinci nesil Corsa’nın, Avrupa’da sadece 3 aylık sürede 55 binin üzerinde sipariş aldığını belirten Opel CEO’su Karl-Thomas Neumann, Corsa’nın aldığı ödülden mutluluk duyduklarını belirtirken, 2018 yılına kadar 27 yeni model ve 17 yeni motor piyasaya sunacaklarını vurguladı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder