Formula 1 motorları ile yarışan teknik altyapı
Ford 1.0-litre EcoBoost motorunda, eşi benzeri görülmemiş bir performans ve verimlilik birlikteliğine ulaşılması için turbo besleme, İkiz-bağımsız Değişken Kam Zamanlama (Ti-VCT) ve yüksek basınçlı direkt enjeksiyon teknolojileri kullanıldı. Motorun kompakt, düşük ataletli turbo beslemesi 248,000 d/d’ye kadar dönüyor. Bu değer, saniyede 4000 d/d’den fazla ve 2014 Formula 1 araç motorlarına güç sağlayan turbo beslemelerin d/d’sinin neredeyse iki katı kadar. Sağladığı 2.6 bar (38 psi) takviye basıncı da, Ford Fiesta’nın lastiklerini şişirmeye yetecek olan miktardan bir hayli fazla.
Turbo besleme takviye kontrolü, Ti-VCT, intercooler (ara soğutucu), gaz kontrolü ve ateşleme zamanlaması gibi özelliklerin yeniden kalibre edilmesiyle, maksimum güç 125 PS’den 140 PS’ye, 180 Nm’lik maksimum tork ise 1400 d/d’den 5000 d/d’ye imkanlı kılındı. Bu sayede yeni Fiesta Red ve Black modelleri 0-100 km/s hızlanmalarını 9.0 saniyede tamamlıyor ve 201 km/s’lik maksimum hıza ulaşabiliyorlar.
Pistonların her biri adeta Afrika Fili taşıyabilecek dirençteler
Ford Fiesta Red ve Black modellerinde kullanılan motorla ilgili olarak Ford Avrupa Benzinli Motorlar Kalibrasyon Müdürü Andrew Fraser: “Basınç değerlerini artırmak için sadece geliştirilmiş bir silindir kapağı contasının kullanılmasını içeren bir donanım değişikliğiyle motoru 140 PS’ye ayarlayabildik. Bu 1.0-litre EcoBoost’un ileri tasarımının bir göstergesidir” dedi. Andrew Fraser ayrıca; “7 cm çapındaki pistonlar üzerindeki pik ateşleme basıncı 124 bar (1,800 psi) ve bu değer, 5 tondan fazlasına veya bir içecek kutusu üzerinde duran yetişkin bir Afrika Fili’nin uyguladığı basınca eşit” diyerek 1.0-litre EcoBoost motorda kullanılan üstün teknolojiye dikkat çekti.
Ford’un Aachen, Almanya’da bulunan Avrupa Araştırma ve İleri Mühendislik Merkezi’ndeki mühendisler ve İngiltere’deki Duncan Technical Center’daki mühendisler de dahil olmak üzere Avrupa’daki Ford uzmanları tarafından geliştirilen motorda, bir uçağın başüstü bagaj bölmelerine sığacak kadar küçük, kompakt dökme demir bir silindir blok kullanılıyor.
Motorda aynı zamanda, optimize yakıt-hava oranları için egzoz sıcaklıklarını düşüren entegre bir egzoz manifolduyla donatılmış alüminyum bir silindir başlığı da bulunuyor. Yenilikçi volan ve ön kasnak tasarımı, geleneksel 3 silindirli motor tasarımlarıyla karşılaştırıldığında daha incelikli bir özelliğe sahip.
Motor sürtünmesi, özel olarak kaplanmış pistonlar, alçak gerilimli piston halkaları, düşük sürtünmeli krank keçeleri ve yağda triger kayışı tasarımıyla azaltılıyor. Değişken deplasmanlı yağ pompası, yağlamayı talebe göre ayarlarken yağ basıncını, iyileştirilmiş yakıt verimliliği için optimize ediyor.
140 PS’lik güç üreten ödüllü 1.0-litre EcoBoost motor ile donatılmış 17” alüminyum alaşım jantlara sahip yeni Fiesta Red ve Fiesta Black modelleri 58.500 TL’den başlayan fiyatlarla Türkiye’de Şubat ayında pazara sunuluyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder