24 Kasım 2014 Pazartesi

Kılıçlar çekildi

Hyundai’nin ardından Toyota’nın da yakın zamanda hidrojenli otomobil satışına başlayacak olması rekabeti ateşledi. Honda, Audi, Volkswagen gibi üreticiler de hidrojenli modellerine hız verdi...

Hibrit, elektrikli derken hidrojenli Otomobiller de kapıyı çalmaya başladı. Los Angeles Fuarı’nda biri seri üretim, üç hidrojenli modelin birden tanıtılması, hidrojenli araçlarda “kılıçların çekildiği” anlamına geliyor.

Koreli Hyundai’nin ix35’nin ardından, gelecek aydan itibaren hidrojen yakıt hücreli sedanı Mirai’nin satışına başlayacağını açıklayan Toyota sektörde yeni bir heyecan yaratırken, Honda, Audi ve Volkswagen de bu konuda “boş olmadıklarını” kanıtladılar. Honda, seri üretim FCX Clarity FCEV modelini 2016’ya kadar hazır edeceğini duyururken, Audi A7 H-Tron ve Volkswagen de Golf SportWagen HyMotion konseptlerini Los Angeles’ta sergilediler.
Bu teknolojiyi ticarileştirmede erken davranan Hyundai, kiralama yoluyla sattığı araçların sayısının bu yıl 1000 adede ulaşacağını belirtiyor. Yıllar önce testlere ve prototip geliştirmeye başlayan BMW ile Mercedes ise şimdilik sessiz.

Depolama hâlâ sorun

Toyota, Mirai’yi ilk etapta Japonya ardından ABD ve son olarak da Avrupa’da satışa sunacağını açıklarken, fiyatının destekler hariç 63 bin dolar olacağı belirtildi. Depodaki hidrojeni oksijenle birleştirip elektrik üreten, egzozundan sadece su ve ısı atan Mirai, deposunu hidrojen dolum istasyonundan 3 dakikada fulleyebiliyor. Tabii istasyon bulabilirse.
Nitekim uzmanlar, hidrojen yakıt hücreli otomobillerin en büyük probleminin dolum istasyonları olduğunu, yeterince altyapı bulunmadığını, hidrojenin nasıl saklanacağı konusunun halen tartışıldığını diye getiriyorlar. ABD ve Japonya bu konuda hazırlıklara başlarken, İngiltere de 10 istasyon kuracağını açıkladı. Ancak elektrikli araç şarj istasyonlarının bile dünyada hala yaygınlaşamadığı düşünülünce, hidrojenli otoların da bol zamana ihtiyaç duyacağı kesin görünüyor.

Ford çıtayı yükseltti

Ford’un küresel modeli Focus, yenilenen versiyonuyla Türkiye’de satışa sunuldu. 52 bin 400 TL’den başlayan fiyatlara sahip.

Focus, Sedan, Hatchback ve Station wagon tipleriyle  gelen Focus’un ön görünümü tamamen yenilenirken, iç mekan daha pratik hale getirildi. Focus’ta ESP’ye entegre edilen “Gelişmiş Proaktif Denge” (ETS) sistemi de kullanıldı. Sistem hız, direksiyon konumu ve direksiyonun hangi hızlarda döndürüldüğünden yola çıkıp aracın kayma ihtimalini hesaplayıp, muhtemel tehlike algılarsa ESP’yi devreye sokuyor. Focus’un “Otomatik Park Yardımcısı” da, artık “paralel park yapma”nın yanı sıra “dikey park” ve “paralel parktan çıkma” gibi özellikler sunuyor.

‘Heyecan verici yıl’
Yeni Ford Focus’un 1.0 lt (125 HP), 1.6 lt TI-VCT (125 HP) benzinli, 1.6 lt (95 ve 115 HP) dizel motor seçenekleri var. 1.6 lt benzinlide otomatik şanzıman seçeneği de olacak.
Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, 2015’in Ford’un “otomobil yılı” olacağını, bunu yeni Focus’la başladığıonı kaydetti. Yenigün, “2015’te yeniliklere ağırlık vereceğiz. Mustang, yeni Mondeo, C-MAX, Grand C-MAX ve S-MAX ile otomobilde hedeflerimizi yüksek tutuyoruz” dedi.

Fiat 500X, mart ayını bekleyecek

İtalyan üreticinin popüler 500 ailesine eklediği son üye olan 500X, mart ayında Türkiye’de satışa çıkacak. Küçük SUV sınıfındaki 500X’in 2015 yılında Türkiye’deki satış hedefi 1.500 adet civarında.
Ön tasarımıyla Fiat 500 ailesinin bir üyesi olduğunu belli eden 500X, iki farklı versiyona sahip. Standart 500X önden çekişli, 500X Cross ise “4x4” veya “4x2 Traction+” seçenekleriyle pazarda yerini alacak.

Yeni 500X, 9 ileri tam otomatik şanzıman seçeneğini sunan ilk Fiat modeli olacak. 1.4 lt 170 HP’lik motorla ve 4x4 çekiş sistemiyle sunulacak bu versiyon, Türkiye’de 2015’in 2. çeyreğinde satışa çıkacak.,

Bununla birlikte 500X, Türkiye’de ilk etapta 1.6 lt MultiJet II (120 HP) dizel, 1.6 E-Torq (110 HP) ve 1.4lt MultiAir (140 HP) benzinli motorlarla getirilecek. 140 HP’lik benzinli motorda, çift kavramalı 6 ileri otomatik vites seçeneği de olacak.

Mitsubishi’ye Attrage takviyesi

Uzun süredir Türkiye’de sessiz kalan Mitsubishi, yeni modelleriyle birlikte atağa kalkmaya hazırlanıyor. Türkiye’de popüler B-Sınıfı sedanlara “Attrage” alternatifini sunan Mitsubishi, 2015’te yeni model atağının süreceğini bildirdi.

Mitsubishi’nin küçük sınıf sedan seçeneği olan Attrage, geniş iç hacminin yanında zengin donanım listesiyle de iddialı. 80 HP’lik 1.2 lt benzinli motorla gelen Attrage’da, CVT teknolojili otomatik şanzıman seçeneği de var. Yakıt tüketimiyse, fabrika verilerine göre 100 km’de ortalama 4.9 litre.

Eksiğini tamamladı
Anahtarsız giriş ve çalıştırma, yağmur ve far sensörü, elektrik kumandalı yan aynalar, deri direksiyon simidi ve vites topuzu, ABS+EBD, BA Fren Destek sistemi, Aktif Denge Kontrolü, 6 hava yastığı gibi donanımlar Attrage’da standart. Araç, 43 bin 900 TL’den başlayan tavsiye edilen anahtar teslim fiyatlarıyla pazarda.

Temsa Motorlu Araçlar Genel Müdürü Eşref Zeka, Bu araçtan 2015’te 2 bin adetlik satış ve yüzde 4.5 pazar payı hedeflediklerini belirtti.

CX-3

Japon üretici Mazda, özellikle Avrupa ve Amerika’da giderek artan popülariteye sahip kompakt SUV sınıfına girmeye karar verdi. Bu savaşta, Mazda’nın silahı ise CX-3 olacak. Los Angeles Fuarı’nda tanıtımı yapılan CX-3’ün yaz aylarında ABD’de, nisan-mayıs aylarında da Avrupa’da satışa sunulması bekleniyor.
Tasarım açısından, markanın yeni modelleriyle benzer ön görünüme sahip CX-3, arka tasarımıyla kendisine has bir görüntü kazanıyor. Arkaya doğru giderek alçalan tavan ve arka camın üzerindeki entegre spoiler ise sportiflik havası veriyor.
İç mekanında sadelik hakim olurken, dijital göstergeler ve iri devir saati göze çarpıyor. İç mekan geniş tutulurken, arka koltuklar yolcuların yolu daha iyi görebilmeleri amacıyla ön koltuklardan yüksekte konumlanmış.

1.5 dizel ve otomatik

B-SUV sınıfının tipik özelliği haline gelen seçenekler, yeni CX-3’te de kendisine yer bulacak. Avrupa’da iki ve dört tekerlekten çekiş alternatifleriyle satılması planlanan CX-3, abisi CX-5’ten alınmış 4x4 sistemini kullanıyor olacak.
CX-3, ilk etapta 2.0 lt benzinli ve 1.5 lt dizel motor seçenekleriyle piyasaya çıkacak. 1.5 lt dizelde otomatik vites seçeneği de olacak. Ayrıca Avrupalı CX-3’te, 1.5 lt 120 HP’lik benzinli motorun da bulunabileceği kaydediliyor.
Avrupa tanıtımının Cenevre Otomobil Fuarı’nda gerçekleşmesi beklenen CX-3’te, Mazda’nın son dönem modellerinde de kullanılan ve pek çok güvenlik donanımını bir arada kullanan “i-Activesense” teknolojisi de bulunacak.

Qashqai’ye ekonomik benzinli motor seçeneği

Nissan Qashqai, 1.2 lt benzinli motor ve otomatik vitesli bir seçeneğe kavuştu. Qashqai 1.2 lt X-Tronic, 74 bin 990 TL’den satışa sunuldu.
Qashqai’nin yeni 1.2 lt turbo benzinli motor ve X-Tronic otomatik vites kutusuna sahip versiyonu, 115 beygirlik güce sahip. 1.2 lt motor, benzinli 1.6 lt motora göre daha kolay hızlanırken, standart olarak sunulan “Stop & Start” teknolojisi sayesinde aracın, fabrika verilerine göre 100 km’de 5.6 lt tüketmesini sağlıyor.

LEVENT KÖPRÜLÜ - OTOKOLİK

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder