Çarpışma önleyici sistemler alanında çok önemli bir adım olan EyeSight sürüş destek teknolojisi, Avrupa’ya Yeni Outback’le giriş yapıyor.
SUV kategorisinde yeni nesil güvenlik anlayışını temsil eden Yeni Subaru Outback’in ön siparişle satışına, Kasım ayından itibaren başlanıyor. Outback, yeni iç ve dış tasarımı ve üst seviye donanım özellikleriyle Mart ayından itibaren bayilerde yerini alacak.
Subaru’nun SUV segmentinde konumladığı Yeni Outback modeli, yenilenmiş dış dizaynı, geliştirilmiş iç tasarımı ve daha da iyileştirilmiş sürüş konforuyla öne çıkıyor. Donanım seviyesi ve kalitesinde de iddialı olan Outback’te sportif gösterge paneli, ortada 5 veya 7 inçlik LCD bilgi ekranı ile akıllı telefon ve tabletlerdeki gibi geçme ve kaydırma özelliği gibi işlevler bulunuyor. Önde merkezi hoparlör ve arkada bas ile birlikte toplam 12 hoparlöre sahip harman/kardon ses sistemi, keyifli bir yolculuk sağlıyor.
Outback’te sürüş keyfini artıracak yenilikler de gerçekleştirildi. Ön camın açısı ayarlanarak aerodinamik yapısı iyileştirildi ve araçtaki vibrasyonu azaltmak amacıyla motorun araç ile bağlantı noktalarındaki takozlara sıvı ilave edildi.
Tüm modellerde standart özellik olan Sürekli Simetrik Dört Çeker sistemi, EyeSight sürüş desteği ve X-Mode sayesinde, yeni Outback bugüne kadar en iyi donanımlı versiyon olmanın yanı sıra Avrupa’daki SUV modelleri arasında en güvenli yeniliklere sahip araç olarak da öne çıkıyor.
Subaru mühendisleri tarafından tasarlanan ve Avrupa pazarlarında ilk defa tanıtılacak olan EyeSight Sürüş Destek Sistemi, Sürekli Simetrik Dört Çekerin tanıtımından bu yana Subaru’nun çarpışma önleyici alandaki en büyük adımını temsil ediyor.
EyeSight sürüş destek teknolojisi
2008’de Japonya’da tanıtımı yapılan Subaru EyeSight teknolojisi, araçlar, yayalar ve bisiklet kullanıcıları gibi hareketli nesneleri ya da raylar ve şeritler gibi sabit nesneleri algılamak için yalnızca stereo kamera teknolojisinin kullanıldığı ilk sistemdi. EyeSight teknolojisi Subaru mühendislerinin, seksenlerin sonunda Subaru yerel araçlarında test edilen ve uygulanan milimetrik dalga radar ve lazer radar gibi diğer sistemlerin ardından kapsamlı bir araştırma ve gelişimi sonucunda ortaya çıktı. Yeni Subaru Outback’le Avrupa’da lanse edilecek olan EyeSight sistemi, son 25 yılda geliştirilen teknolojinin son yansıması olarak öne çıkıyor. Yeni nesil EyeSight versiyonu, önleyici güvenlik ve sürücü yükünü azaltma özelliklerini daha da ileriye taşımak için yaklaşık %40 oranında görüş açısının artırıldığı tamamen yenilenmiş stereo kameralara sahip.
İki adet yüksek çözünürlüklü CMOS (1) renkli kamera, sürücüye fazladan bir çift göz sunarak trafik durumunu izlemek için dikiz aynasına yerleştirilmiş bulunuyor. Subaru’nun sürücüyü kontrol altında tutma felsefesinin gerçek bir yansıması olan EyeSight, sürücünün yerine geçmiyor ya da otomatik sürüş sistemi görevi görmüyor. Sistem sürekli olarak sürüş koşullarını izleyerek, yaklaşan bir tehlike hissettiğinde sürücüyü uyarıyor. Böylece de belirli koşullar altında oluşabilecek kaza riskini azaltıyor.
Motor, şanzıman ve fren sistemiyle eş zamanlı olarak çalışan EyeSight, sürücünün kaçma hareketinde bulunamadığı, fren pedalına yeterli şiddette basamadığı veya frene hiç basmadığı durumlarda harekete geçiyor. Sistem aynı zamanda trafik akışını da izleyerek aracın hızını buna göre düzenliyor. Yoldaki nesneleri algılayan diğer sistemlerin aksine, Subaru EyeSgiht bu nesneleri yalnızca algılamakla kalmayıp aynı zamanda da tanıyan, her bir nesneyle ilgili potansiyel riski değerlendiren ve yapılması gereken en uygun harekete karar veren oldukça sofistike bir yazılıma sahip.
Sistem önce görsel bir uyarı sunuyor, sonra sesli bir uyarı sesi veriyor, sürücünün doğru hareketi yapmadığını, zamanında harekete geçmediğini ve bir nesneye vurmak üzere olduğunu tespit ederse devreye giriyor. Sistem özellikleri arasında; çarpışma öncesi fren uyarısı, çarpışma öncesi fren desteği, çarpışma öncesi otomatik fren, çarpışma öncesi gaz yönetimi, şeritten ayrılma uyarısı, şeritten kayma uyarısı ve uyarlanabilir sabit hız kontrolü bulunuyor.
Sistem ayrıca, motorun rölantiden çıkışını sınırlayabiliyor, sürücünün şerit içinde ve/veya şerit dışına kayması halinde sürücüyü uyarıyor, öndeki bir aracın 0-180 km/s hızla gitmesi durumunda fazladan fren gücü uygulayabiliyor, kaçma dönüş hızını artırabiliyor ve öndeki araçla 50 km/s hız farkına kadar aracı tam olarak durdurabiliyor.
Yapılan testlerde de en başarılı sistem Eyesight
EyeSight sisteminin sunulduğu deniz aşırı bölgelerde, bağımsız kuruluşlarca yapılan çeşitli testler, sistemin en üst seviyede sonuçlar verdiğini gösteriyor. 9 markadan 26 modelin dâhil edildiği testten sonrasında, Otomotiv Güvenlik ve Yaralılara Yardım Ulusal Ajansı tarafından işletilen Japon Yeni Araç Değerlendirme Programı (JNCAP) geçen hafta bu sisteme sahip Subaru araçların en yüksek puanları aldığını duyurdu. Bu yıl Ağustos ayında, Kuzey Amerika Yol Güvenlik sigorta Enstitüsü (IIHS, ABD’deki Otomobil sigortacıları tarafından desteklenen bağımsız bir kuruluş), Subaru EyeSight donanımlı olan yeni 2015 Subaru Outback’e önden çarpışma önleme özelliği için en üst derece olan “Üstün” (0-6 skalasından 6 puan vererek) sıfatıyla “2014 yılının en başarılı güvenlik özelliğine sahip (TSP+)” otomobili ödülüne layık gördü. (Mİlliyet)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder