Automobili Lamborghini, üstü açılabilen spor otomobillerin yaşam tarzı cazibesi ile Huracan'ın arkadan itiş teknolojilerinin saf yolda yaşattığı saf deneyimi birleştiren Lamborghini Huracan arkadan itişli Spyder'i sundu.
Arkadan itişli Huracan Spyder’ın ön ve arka kısımları, bu versiyonu dört tekerlekten çekişli versiyondan ayıran, dinamik ama daha agresif bir görünümle yeniden tasarlandı. Atmosferik V10 5,2 litrelik motorun, arka aksa 580 HP gönderdiği, boş ağırlığı sadece 1.509 kg olan otomobilin ağırlık/güç oranı 2,6 kg/hp. 0-100 km/s hızlanmasını 3,6 saniyede tamamlayan modelin maksimum hızı 319 km/s.
YUMUŞAK TAVAN TASARIMLI GERÇEK BİR SPYDER
Aracın önü ve arkası yeniden tasarlanırken, dinamik görünümünü daha da vurgulu hale getiren geniş ön hava girişleri, soğutma havasını ve karşıdan gelen rüzgarı yönlendirerek ön aks üzerindeki bastırma kuvvetini artırıyor.
Arkadan itişli Huracan için özel geliştirilen Pirelli PZero lastikleri, 19" Kari jantlarına monte edildi. Özel şekillendirilmiş, alüminyum fren diskli çelik frenler, ağırlığın azaltılmasına ve geliştirilmiş soğutmaya yardımcı oluyor. İç kısımda, kokpitte, 12,3" yüksek çözünürlüklü TFT gösterge tablosuna sahip, en yeni Lamborghini Infotainment System II bulunuyor.
Huracan ailesinin en yeni üyesi, gerçek bir Spyder'in yumuşak tavan çözümünü benimsiyor. Üstü açılıp kapanabilen model, kardeşi coupe’den bu eşsiz profille ayrılıyor. 50 km/saate kadar olan hızlarda sadece 17 saniyede açılıp kapanabilen hafif ve yumuşak tavan, Spyder'in mükemmel ağırlık merkezini etkin bir şekilde korurken, üstü açık otomobilin dinamik tasarımını da vurgulayacak şekilde yerleştirildi.Tavan indirilmiş durumdayken, katlanır tavan kasasından yükselen iki kendine özgü kanat, üstü açık otomobilin benzersiz çizgilerini mükemmel bir şekilde tanımlıyor. Huracan Spyder'ın alçak ve güçlü görünüşünü vurgulayan arka kanatlar, koltuk sırtlarından başlıyor ve arkaya doğru çatı hattını devam ettirerek Spyder'ın akan profilini oluşturuyor. İki kanat, Spyder'a özgü panjurlu motor kaputunun altındaki motor bölmesinden geçen hava akışını optimize etmeye katkıda bulunuyor.
Entegre bir kanal, üstü açık sürüş esnasında kafa üstündeki sarsıntıyı azaltıyor. Yumuşak tavanın hem açık hem de kapalı olduğu durumda, sürücü elektronik kumandayla arka camı açabiliyor. Bu cam kaldırıldığında rüzgarlık işlevi görüyor, açıldığındaysa V10 motorunun benzersiz sesini ön plana çıkarıyor. İki adet çıkartılabilir rüzgar koruyucusu kabin içindeki yanal aerodinamik gürültüyü hafifletiyor ve yüksek hızda bile konuşulabilmesini sağlıyor.
ARKADAN İTİŞ PERFORMANSI İÇİN TASARLANDI
Arkadan itişli Huracan coupe'de olduğu gibi, Spyder'in V10 5,2 litre, atmosferik, ortaya monte edilmiş motoru, 8.000 d/d’da maksimum 580 HP güç üretimi; 6.500 d/d’da ise 540 Nm maksimum tork üretimi sağlıyor. 1000 d/d’den itibaren torkun yüzde 75’i tekerleklere iletilmiş oluyor. Coupe’de olduğu gibi, arkadan itişli Spyder, tavan kapalı veya açık olsun, iki tekerlekten çekiş dinamiklerinin heyecanını vaat ediyor.
Boş ağırlığı 1,509 kg olan arkadan itişli Huracan Spyder’ın ağırlık/güç oranı yalnızca 2,6 kg/hp. Huracan'ın olağanüstü sert olan hibrit alüminyum ve karbon fiber şasisi, iki tekerlekten çekiş için optimize edilmiş çift salıncaklı süspansiyon üzerindeki yaylar ve viraj demirleri ile tamamlandı. Arka tekerlekten tahrikin güç yönetim sistemi, sürücüyü mümkün olduğunca doğrudan yola bağlayan özel bir direksiyon kurulumunun yanı sıra yeniden ayarlanmış stabilite ve çekiş kontrolleri içeriyor. Ağırlık dağılımının ön tarafta %40, arka tarafta %60 olması, Huracan 4WD versiyonuna kıyasla ön akstaki ataleti azaltıyor.
Lamborghini DoppiaFrizione (LDF) yedi vitesli çift kavrama mimarisi, vitesin en hızlı şekilde değiştirilmesini sağlıyor ve sabit durumdan itibaren maksimum hızlanma performansı sağlayan ‘kalkış kontrolünü' içeriyor. Elektronik hidrolik direksiyon ve opsiyonel Lamborghini Dinamik Direksiyon (LDS), sürüş moduna ve hızına bağlı olarak her sürüş koşulunda maksimum çeviklik ve kontrol sağlamak için, arkadan itişli Spyder için özel olarak ayarlanıyor. Arka kinematiklerin otomobilin ‘ortalı’ hissini artırdığı, yeni Spyder’da, Huracan'ın sensör sistemi olan ve aracın ağırlık merkezine yerleştirilerek tüm 3D hareketleri takip eden Lamborghini Piattaforma Inerziale'yi (LPI) bulunuyor.
LPI, isteğe bağlı Magneto Reolojik Süspansiyon (MRS), direksiyon ve stabilite kontrol sistemlerine gerçek zamanlı bilgi sağlıyor: Tüm yol tutuş şartlarına adapte olacak şekilde düzenlenen ESC, yine de her sürüş modunda arkadan itiş davranışını ön plana çıkarıyor. Direksiyon simidindeki ANIMA (Adaptive Network Intelligent Management: İtalyancada 'ruh') düğmesi, sürücünün arkadan itişli modelin ruhuna uygun olarak ayarlanmış farklı sürüş modları arasında seçim yapmasını sağlıyor. Günlük kullanım için STRADA, sportif sürüş keyfi için SPORT ve piste yönelik maksimum performans için CORSA modları otantik arkadan itiş davranışını vurgulayan hassas direksiyon özellikleri sağlayacak şekilde ayarlandı.
Tüm Huracan modellerinde olduğu gibi, silindir devre dışı bırakma motor verimliliğini artırıyor, yakıt tüketimini ve CO2 emisyonunu azaltıyor. Tam motor kapasitesi gerekli olmadığında, bir silindir serisi kapatılarak on silindirden beşi geçici olarak devre dışı bırakılıyor. Sürücü hızlandığında, sistem anında on silindirli moda geri dönüyor ve bu geçişi sürücünün anlaması bile neredeyse imkansız oluyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder