28 Kasım 2016 Pazartesi

İkinci nesil Audi Q5 geliyor

Audi’nin SUV segmentindeki Q5 yenilendi. 2017 itibarıyla satışa sunulması planlanan Yeni Q5, Audi otomobillerine özgü sportif dinamizmi, çok yönlü ve fonksiyonel bir yaşam alanıyla harmanlıyor.


Günümüzün teknoloji mottosu bağlanabilirlik, her tüketici için öncelikli tercih sebebi olan verimlilik ve kentleşmenin yarattığı doğal bir ihtiyaç olan sürücü destek sistem özellikleri ile yeni Audi Q5 sınıfında standartları belirleyen öncü bir model olmaya devam ediyor.

İlk nesliyle dünya çapında kendi sınıfının en çok satan SUV modeli olan Audi Q5 yenilendi. Başarılı bir modelin takipçisi olarak geliştirilen yeni nesil Q5, çıtayı bir kez daha yukarıya çekiyor.
İleri teknolojiye sahip dört tekerlekten çekiş sistemi quattro, verimli motorlar, uyarlanabilir amortisörlere sahip havalı süspansiyon kadar, geniş kapsamlı bilgi ve eğlence sistemleri ve sürüş destek sistemleri Yeni Q5’te önemli inovasyonlar olarak öne çıkıyor.


Türkiye’de 2.0lt.TDI 190hp quattro ve 2.0lt. TFSI 252hp quattro motor seçenekleriyle satışa sunulacak olan Yeni Q5, 2017 yılı ilk çeyrek sonu itibarıyla showroomlarda yerini alacak.
Audi’nin yenilenen SUV modeli, markanın önümüzdeki yıllar için hedeflediği yeni tasarım dilinin izlerini taşıyor ve son derece sportif bir duruş sergiliyor. Kalın bir hatla belirginleştirilen tek çerçeveli ön ızgara, aracın aerodinamik tasarımlı ön kısmını domine ediyor. Yeni Q5’te isteğe bağlı olarak yüksek çözünürlüklü Matrix LED teknolojisine sahip farlar da sunuluyor.
Karakteristik Audi özelliği: quattro güç aktarma sistemi

Önden arkaya doğru omuz çizgisi boyunca uzanan hat, yeni Audi Q5’in profilden görünümünü yatay bir şekilde ikiye bölüyor. Şişkin çamurluklar ve kalın kuşaklı çamurluk ağızları dört tekerlekten çekiş sistemi quattro’ya gönderme yapıyor. Ön tasarımda olduğu gibi arka tasarımda da yatay çizgiler genişlik hissini ve görünümü güçlendiriyor. Stop lambaları da isteğe bağlı olarak dinamik sinyal lambalarıyla alınabiliyor. Bütün Audi Q ailesi modellerinde olduğu gibi bagaj kapağı C sütununu sarmalarken, tampon altındaki difüzör eklentisi ise egzoz çıkışlarını içine alıyor.

Yeni Audi Q5 farklı renk alternatifinin yanı sıra Sport, Design donanım paketleriyle sunuluyor. Donanım paketlerinin her biri farklı bir dış görünümü beraberinde getiriyor. Design donanım paketinde gri kontrast eklentiler yeni SUV’un güçlü karakterini vurgularken Sport donanım paketinde bütün eklentiler gövde renginde boyanıyor.

Hafif yapı: Öncüsüne göre 90 kg daha hafif

4,66 metre uzunluğa, 1,89 metre genişliğe, 1,66 metre yüksekliğe ve 2,82 metre dingil mesafesine sahip yeni Audi Q5’in boyutları, bir önceki nesline göre artmış durumda. Boyut artışına karşın zekice uygulanan yüksek çekme direncine sahip çelik ve alüminyum karışımının da etkisiyle yeni Audi Q5 motor seçeneğine bağlı olarak 90 kg’a kadar daha hafif bir yapı ortaya koyuyor.

Yeni Audi Q5 aerodinamik konusunda da sınıfının en iyi değerlerine imza atıyor. Aerodinamik açıdan optimize edilen tavanın da etkisiyle 0,30cw rüzgar sürtünme katsayına imza atıyor. Son derece düşük rüzgar gürültüsü kadar, yüksek salınım konforu gibi özelliklerle Audi’nin yeni SUV’u sürücü ve beraberindeki yolcuları sınıfının en iyi kabin içi ses akustiği ile karşılıyor.

Cömert ve geniş: Yaşam alanı

Birçok açıdan öncü olan ve rakiplerini geride bırakan yeni Q5, beş kişinin rahat bir yolculuk yapmasına imkan veren geniş bir yaşam alanı sunuyor. Yaşam alanında kullanılan yatay çizgiler, yaşam alanı genişliği ve konfor hissini artırırken ön konsolun tamamını kaplayan üç boyutlu dekoratif bir şerit de kalite algısını destekliyor. Yeni donanım paketi konsepti geniş bir renk ve malzeme çeşitliliği sunuyor.

Yenilenen iklimlendirme sistemi verimliliği artırıyor. Üç kollu, çok fonksiyonlu direksiyon simidi standart olarak sunulurken direksiyon ısıtması gibi donanımlar isteğe bağlı olarak alınabiliyor. Koltukların donanım alternatifleri ise masaj fonksiyonuna kadar uzanıyor. Gece sürüşlerinde ortamı aydınlatan ambiyans ışıkları 30 farklı renk alternatifiyle benzersiz bir deneyim sunarken, yeni Audi Q5 üst düzey malzeme ve işçilik kalitesiyle dikkat çekiyor.

Öncüsü ile kıyaslandığında 10 litre artan bagaj hacmi arka koltukların kullanım şekline bağlı olarak 550 ile 610 litre arasında değişirken arka koltukların katlanmasıyla bagaj hacmi 1.550 litreye kadar çıkıyor. Standart olarak sunulan katlanabilir bagaj zemini, isteğe bağlı olarak sunulan sensörlü otomatik açılan bagaj kapağı veya isteğe bağlı olarak sunulan havalı süspansiyon üzerinden manuel alçaltma gibi zekice çözümler yüklemeyi kolaylaştırıyor.


Yalın ve kullanışlı: Kumanda elemanları ve göstergeler

Audi’nin yeni SUV’unun sezgisel kullanım felsefesi üç önemli yenilikle öne çıkıyor. İsteğe bağlı olarak Audi Sanal Kokpiti (Audi Virtual Cockpit) yüksek çözünürlüklü 12,3 inçlik ekranıyla benzersiz bir görsel şölen sunuyor. Sürücü, yuvarlak göstergeli geleneksel görünüm ve navigasyon ekranı veya listeleri ön planda tutan görünüm olmak üzere iki farklı moddan birini tercih edebiliyor. Yine opsiyonel olarak sunulan Head-up-Display ile önemli bilgiler ön cama, doğrudan sürücünün görüş alanına yansıtılıyor.

Merkezi kumanda sisteminin temel yapı taşını oluşturan MMI (Multi Media Interface) ünitesi vites konsolunda kendine yer buluyor. MMI Touch ve 8,3 inçlik dokunmatik ekrana sahip en üst bilgi ve eğlence sistemi MMI Navigation Plus ile birlikte çevir/bas tipi touchpad devreye giriyor. El yazısını tanımlama özelliğine sahip olan bu sistem aynı zamanda odak yapma gibi tüketici elektroniği dünyasından bilindik özellikleri de destekliyor.

Günümüz akıllı telefonlarıyla aynı prensipte çalışan MMI ayrıca akıllı serbest metin arama özelliği de sunuyor. Daha da geliştirilen yeni sesli komut sistemi kullanım kolaylığını desteklerken çok fonksiyonlu direksiyon ise üçüncü kumanda ara yüzü olarak devreye giriyor. Audi’nin isteğe bağlı olarak sunduğu yeni Head-up-Display sürüş destek sistemine ait uyarı ve bilgileri okunaklı ve anlaşılabilir sembol ve rakamlarla ön cama, sürücünün görüş hizasına yansıtıyor.

Audi Navigasyon: Kişisel rota asistanı

Tıpkı Q7 ve A4 modellerinde olduğu gibi yeni Audi Q5’te de kişisel rota asistanı kullanıma sunuluyor. Kullanıcının bu özelliği devreye sokması halinde sistem sık sık kullanılan rota ve hedefleri aklında tutuyor ve bu bilgileri park yeri veya saat gibi bilgilerle ilişkilendiriyor.

Sistem aktif olduğu müddetçe kullanıcının kullanım tarzını öğreniyor ve bu bilgiler doğrultusunda bir sonraki sürüşte rota planlamasını optimize ediyor. Hesap yaparken en yüksek olasılıklı üç rotayı göz önünde bulunduran navigasyon bunu yaparken varış zamanı ve rota üzerindeki trafik durumunu da değerlendirerek kullanıcıyı alternatif rota seçimi için uyarıyor. Söz konusu fonksiyonu açma veya kapama imkanına sahip olan sürücüye aynı zamanda hafızaya alınan rota ve hedefleri hafızadan silme imkanı da sunuluyor. Fonksiyon devreden çıkarıldığında sistem gidilen rota ve hedefleri kaydetmediği gibi silinmiş veya daha önce gidilmiş rotaları dikkate almıyor.
Sürüş destek ve güvenlik sistemleri

Birçok ileri teknoloji çözümü bünyesinde barındıran yeni Audi Q5 sürüş destek sistemleri noktasında da sınıfına yeni standartlar getiriyor.

Verimlilik Asistanı sürücüyü yakıt tasarrufu noktasından desteklerken Adaptive Cruise Control (ACC) yoğun trafikte sürüşü kısmen ele alıyor. Audi Active Lane Assist aracın istem dışı olarak şerit dışına çıkmasını önlerken, Mesafe Takip Uyarı sistemi güvenli takip mesafesini koruma noktasında sürücüyü destekliyor.

Kavşak Asistanı, Araçtan İnme Asistanı, Engel Aşma Asistanı ve Kör Nokta Asistanı sürüş güvenliğini artıran diğer önemli yenilikler olarak öne çıkıyor. Standart olarak sunulan Pre-sense City özelliği sürüş yönündeki yaya ve araçların risk yaratması halinde sürücüyü uyarırken sistemde tanımlanan güvenlik sınırlarının aşılması halinde otomatik olarak acil durum freni yapıyor.

Güçlü ve verimli: TDI ve TFSI motorlar

Yeni Audi Q5 TDI ve biri TFSI olmak üzere iki farklı motor seçeneğiyle yollara çıkıyor. Güçleri artan motorların yakıt tüketimi ise önemli oranda düşmüş durumda. Daha da geliştirilen 2.0 TFSI motor 252 HP güç üretiyor ve 100 km’de 6,8 litre yakıtla yetinip 154 gr/km CO2 salınımı gerçekleştiriyor.

Çok yönlü ve verimli: güç aktarımı

Yedi kademeli S tronic otomatik yeni SUV’un güç aktarma organları baştan aşağı yenilendi. Otomatik şanzımanlarda sunulan süzülme fonksiyonu yakıt ekonomisine katkı sağlıyor. Sürücü süzülme fonksiyonunu vites kolundan veya direksiyon üzerindeki vites değiştirme kulakçıklarından kumanda edebiliyor. Her iki uygulamada da sinyal aktarımı tamamen elektronik gerçekleştiriliyor.
Bünyesinde birçok önemli teknolojiyi barındıran yeni quattro ihtiyaç olmayan sürüş şartlarında arka aksı devreden çıkartıyor ve gerekli olduğunda ise otomatik olarak devreye sokuyor. Bu yeni yapı sürüş güvenliği ve sürüş dinamizminden taviz vermeden verimliliği arttırıyor.
Gerek önden çekişli gerekse de quattro versiyonlarda her bir tekerleğe bağımsız olarak müdahale eden tork dağılımı yol tutuş noktasında son müdahaleyi yapıyor. Söz konusu akıllı yazılım sürüş güvenliğinden ödün vermeden dinamik, net ve kontrollü bir sürüş deneyimini beraberinde getiriyor.
Birbirine zıt özellikleri harmanlıyor: Yürüyen Aksam
Yeni Audi Q5 prensip olarak birbirine tamamen zıt olan sürüş özelliklerini aynı potada eritiyor: sportiflik ve konfor. Bu başarıda yeni beş kollu aks ve yeni elektromekanik direksiyon sisteminin çok büyük payı bulunuyor. İsteğe bağlı olarak sunulan dinamik direksiyon sistemi sürüş hızına ve direksiyon açısına bağlı olarak direksiyon tur oranını ayarlıyor.

Audi, yeni Q5’te iki farklı süspansiyon sistemi sunuyor. Ayarlı amortisörlere sahip yürüyen aksam sürücüye Audi Drive Select üzerinden konfor ve dinamik olmak üzere amortisör sertliğini ayarlama imkanı sunuyor. Yeni Adaptive Air Suspension sadece amortisörleri ayarlamakla kalmıyor, aynı zamanda karoser yüksekliğinin beş farklı seviyede ayarlanmasına imkan tanıyor.

Farkı teknik yapı elemanlarına müdahale eden ve standart olarak sunulan Audi Drive Select sürücüye yeni farklı sürüş modundan birini seçme imkanı tanıyor. Lift/offroad ve allroad olmak üzere iki yeni sürüş modu yeni Audi Q5’in arazi yeteneklerini daha da ön plana çıkartılıyor.

Motor ve şanzıman

- 2.0 TDI: 190 hp (140 kW), 400 Nm
- 2.0 TFSI: 252 hp (185 kW), 370 Nm

Güç aktarımı

- Yeni yeni vitesli manuel, yedi vitesli S tronic
- Süzülme fonksiyonuna sahip otomatik şanzıman ve shift-by-wire kumanda
- Yeni quattro güç aktarma sistemi, dört silindirli motorlarda verimliliği arttıran yeni teknolojiler, her bir tekerleğe bağımsız olarak müdahale eden tork dağılımı
(cnntürk)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder