Skoda’nın, geçmişi 1930’lara dayanan “Superb” adını canlandırarak, üretmeye başlamasının üzerinden 15 yıl geçti. Halen üçüncü nesliyle satışta bulunan Superb’den, 15 yıl boyunca tüm dünyada 900 bin adedin üzerinde satış rakamlarına ulaşılırken, Türkiye’de de 22 bin155 adedi yollara çıktı.
Sunduğu geniş iç mekan ve sınıfının standartlarını belirleyen özellikleriyle beğeni toplayan Superb, etkileyici tasarımı ve teknolojik donanımları sayesinde son nesliyle Skoda'yı yeni ufuklara taşımayı başardı. Üçüncü neslinde sunulan etkileyici tasarımın yanı sıra modern güvenlik ve konfor donanımları, güçlü ancak cimri motor seçenekleri, sınıfının en geniş iç mekan genişliğine sahip olması ve “akıllıca” düşünülmüş pratik detayları, yeni Superb'i başarıya taşıyan unsurlar oldu.
Bunun yanında, aracın sıradışı kalitesi, Skoda Superb'in “Red Dot Tasarım Ödülü” almasını, Türkiye dahil pek çok Avrupa ülkesinde de “Yılın Otomobili” seçilmesini sağladı. Üretim rakamları da, markanın “Amiral Gemisi”nin başarısını kanıtlayan bir diğer unsur oldu. Mart 2015'te ilk kez bantlardan inen 3. nesil Superb'in üretim adedi, bugüne kadar 100 bini aştı. Üç neslin toplam üretim adediyse 900 bin adedin üzerinde oldu.
Üç nesil Superb'in Türkiye'deki satışları ise 22 bin 155 adede ulaştı. Sadece üçüncü neslin satış adedi, bir yıl kadar kısa sürede 7 bin 331 adedi buldu. Üçüncü nesil Superb, iki farklı güçte 1.4 TSI benzinli, 2.0 TSI benzinli ve 2 farklı dizel motor seçeneğiyle satılmakta. Superb'in, 4×4 çekiş sistemine sahip versiyonu da bulunuyor.
Skoda'nın lüks ve geniş otomobiller üretme geleneği, şirketin bu sektöre girişi kadar eski. 1907'de “Laurin & Klement FF”, orta Avrupa'nın ilk 8 silindirli otomobiliydi. 1920'lerdeyse lüks Skoda Hişpano-Suiza ISPANO-SUIZA, Çek Cumhuriyeti'nin ilk Cumhurbaşkanı Tomas Garrique Masaryk tarafından kullanıldı.
8 silindirli motora sahip Skoda 860 ise 1930'ların başında üretilmiş etkileyici otomobiller arasındaydı. Superb ise, ilk kez 1934 yılında, “Skoda 640 Superb” olarak satışa sunuldu. Bu araç, tıpkı güncel Skoda Superb gibi o dönemin standartlarını belirleyen teknolojiye sahipti.
640 Superb, “Popular” modelinin platformu üzerine inşa edilen, 2.5 lt 6 silindirli ve 55 HP güç üreten bir motorla donatılmıştı. Araçta bağımsız süspansiyon sistemi kullanılmış, gövde dayanıklılığı, iç mekanda oturanların da en az sarsıntısıyla yolculuk etmesini sağlıyordu. Bu modelden sadece 200 adet civarında üretilmişti.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder