Altyapı çalışmalarının son aşamasına gelen Suzuki Türkiye, deniz motorları, motosiklet ve otomobil ürün grupları için 60 yetkili bayiyle anlaştı.
Şubat ayını Suzuki ayı ilan ettiklerini söyleyen Suzuki Genel Müdürü Ümit Karaarslan, “Bu ay sonu itibariyle Yeni Vitara modelimiz bayilerdeki yerini alacak” dedi.
Türkiye’nin ilk ithal otomobil markası Suzuki, Doğan Holding bünyesine geçtikten sonraki süreçte başlattığı hızlı yeniden yapılanmasını tamamladı. CNR’da düzenlenen Boat Show 2016’da görüştüğümüz Ümit Karaarslan, otomotiv sektöründeki hedeflerinin yanı sıra, hem motosiklet hem de deniz motorları grubunda büyüme hedefleri olduğunu söyledi. 4 ay süren çalışmaların sonucunda deniz motorları, motosiklet ve otomobil olmak üzere üç ürün grubunda 60 adet yetkili servis ve bayiyle birlikte çalışmaya başladıklarını anlatan Karaarslan, “Şubat ayını Suzuki ayı ilan ettik. Deniz motorları ve motosiklet fuarlarında gerçekleştirdiğimiz iddialı çıkışın ardından bu ay sonunda da bayilerimiz uzun zamandır beklenen Yeni Vitara ve Swift modellerinin satışına başlayacak” dedi.
Eski müşterilere ulaştı
Holding bünyesine geçtikten sonra, hazırlıklara başladıkları zaman müşteri odaklı çalışmalarının temelini oluşturmak amacıyla daha önce ellerinde bulunan müşteri datalarını incelediklerini söyleyen Ümit Karaarslan, konuşmasını şöyle sürdürdü: “Aradan geçen süre içinde satış sonrası hizmetleri, mutlu, mesut, memnun müşteriler yaratma adına; tüm satış ve satış sonrası süreçlerini gözden geçirerek yeni döneme hazırlandık. Bu müşteri datalarıyla, temas edilebilenlerden tekrar veri temizliği yapılırken, potansiyel alımlar konusunda görüşmeler yapılıyor. Beklentilerimiz binek otomobilde 3 yıllık sürede yüzde 2 oranında pazar payı yakalamak. Satış ve satış sonrası altyapısını da verimli bir biçimde kurarak, müşteri memnuniyeti ve bayi karlılığı prensibimiz doğrultusunda, Suzuki’nin yeniden performansını hızlandırarak otomotiv sektöründe arzu edilen yere gelmesini sağlayacağız.”
Tekne sahipliği oranı artmalı
Türkiye’de tekne sahipliği oranının artması gerektiğine dikkat çeken Ümit Karaarslan, bilinenin aksine tekne kullanmanın ve satın almanın yüksek bütçeler gerektirmediğini anlattı. Türkiye’deki outboard pazarının yıllık 9 bin adetlik bir pazarı temsil ettiğini söyleyen Karaarslan, “Suzuki Marin olarak Avrasya Boat Show’da Fuarı’nda 12 yeni modeli sergiliyoruz. Güçleri 2.5 PS ile 300 PS arasında değişen ürün yelpazesinin tamamını deniz tutkunlarıyla buluşturuyoruz. Ürünlerin fiyatları 3 bin TL ile 80 bin TL arasında değişiyor. Yeniden yapılanma sürecinde daha hızlı ve kolay yedek parça temini ile müşterilerimize sorunsuz bir satış sonrası deneyimi yaşatmayı amaçlıyoruz. Fuarda sergilediğimiz yeni modellerle birlikte 2016 yılında yüzde 20 oranında büyümeyi hedefliyoruz” diye konuştu.
8 yeni motosiklet
Bu yıl tanıtacakları yeni modellerle Türkiye motosiklet pazarında yüzde 36’lık bir büyüme hedeflediklerini söyleyen Ümit Karaarslan, “2016 yılında yeni modellerin de etkisiyle birlikte satışlarımızı 1500 adede ulaştıracağız. Bu yıl Türkiye’de ilk defa piyasaya sunacağımız 8 yeni model bulunuyor. Satışları her geçen gün artan motosiklet pazarından daha fazla pay kapacağız” dedi. Sözcü
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder