9 Ekim 2017 Pazartesi

2017'nin en çok satanları (Hangi otomobil markası kaç adet sattı?)

Otomotiv Distribütörleri Derneği'nin (ODD) verilerine göre Türkiye Otomotiv pazarında 2017 yılı ilk 9 ayında bir önceki yılın aynı dönemine göre Otomobil ve Hafif Ticari Araç toplam pazarı yüzde 1,44 azaldı.


Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı, 2017 yılı dokuz aylık dönemde bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 1,44 azalarak 627.343 adet olarak gerçekleşti. 2016 yılı dokuz aylık dönemde 636.499 adet toplam pazar gerçekleşmişti.
Otomobil satışları, 2017 yılı dokuz aylık dönemde geçen yıla göre yüzde 2,6 oranında azalarak 476.621 adet oldu. Geçen yıl aynı dönemde 489.365 adet satış yaşanmıştı.
Hafif ticari araç pazarı, 2017 yılı Ocak-Eylül döneminde bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 2,44 artarak 150.722 adet oldu. 2016 yılı aynı dönemde 147.134 adet satış gerçekleşmişti.
İşte 2017 yılında en çok satan otomobil markaları ve satış rakamları...
LAMBORGHINI - 4 adet satıldı
FERRARI - 9 adet satıldı
BENTLEY - 11 adet satıldı
ASTON MARTIN - 15 adet satıldı
MASERATI - 44 adet satıldı
LEXUS - 73 adet satıldı
INFINITI - 78 adet satıldı
DS - 89 adet satıldı
SMART - 102 adet satıldı
ALFA ROMEO - 246
JAGUAR - 254 adet satıldı
PORSCHE - 482
SSANGYONG - 506
MINI - 887
MAZDA - 967
KARSAN - 1023
SUBARU - 1029
LAND ROVER - 1254
JEEP - 1538
ISUZU - 1.563
IVECO - 1.717
MITSUBISHI - 2585
SUZUKI - 2.643
VOLVO - 2681
KIA - 10.051
SEAT - 11.514
BMW - 11.592
AUDI - 12.350
SKODA - 15629
CITROEN - 18092
HONDA - 18274
NISSAN - 20695
MERCEDES-BENZ - 23669
PEUGEOT - 25438
TOYOTA - 28634
OPEL - 29685
DACIA - 32134
HYUNDAI - 35704
FORD - 71918
VOLKSWAGEN - 77757
FIAT - 78785
RENAULT TOPLAM 85 BİN 622 ARAÇLA BİRİNCİ SIRADA 
Listenin ilk sırasında yer alan Renault, toplamda 85 bin 622 araç satış rakamına ulaştı.
İLK ÜÇ MARKAYA BAKIŞ
MARKA SATIŞ (BİNEK + TİCARİ)
RENAULT:  85.622 (75.320 + 10.302)
FIAT:  78.785 (42.184 + 36.601)
VOLKSWAGEN:  77.757 (58.501 + 19.256)
2017 yılı Eylül ayı Otomobil Satışları bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 4,06 artarak 53.423 adet oldu. Geçen sene Eylül ayında 51.340 adet satış gerçekleşmişti.
Hafif Ticari Araç pazarı 2017 yılı Eylül ayında geçen yılın aynı ayına göre yüzde 10,31 oranında artarak 17.929 adet seviyesinde gerçekleşti. Geçen sene Eylül ayında 16.253 adet satış gerçekleşmişti.
EN ÇOK TERCİH EDİLEN MOTOR 1600cc
2017 yılı Eylül sonu otomobil pazarı motor hacmine göre incelendiğinde, en yüksek paya yüzde 96,0 oranıyla yine 1600cc altındaki otomobiller 457.711 adet ile sahip oldu. Ardından yüzde 3,1 pay ile 1600-2000cc aralığındaki otomobiller ve yüzd e0,3 pay ile 2000cc üstü otomobiller yer aldı.
2016 yılı aynı döneme göre, 1600cc altındaki otomobil satışlarında yüzde 2,8, 1600-2000cc aralığında motor hacmine sahip otomobil satışlarında yüzde 3,1 ve 2000cc üstü otomobillerde ise yüzde 50,7 azalış görüldü. 2017 yılı dokuz aylık dönemde 85kW altı 25 adet 121 Kw üstü 20 adet olmak üzere toplam 45 adet elektrikli otomobil satışı gerçekleşti.
2017 yılı Eylül ayı sonunda, 1600cc altı 258 adet, 1601cc<=1800cc (>50 kW) aralığında 2.303 adet, 1801cc-2000cc aralığında 39 adet, 2001cc-2500cc (>100KW) aralığında 139 adet, 2500cc üstü ise 7 adet hibrit otomobil satışı gerçekleşti. 2017 yılı Ocak-Eylül döneminde toplam 2.746 adet hibrit otomobil satışı gerçekleşti.
DİZEL SATIŞLARI YÜZDE 11,85 AZALDI
2017 yılı Eylül sonu dizel otomobil satışları geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 3,5 oranında azaldı. 2017 yılı Eylül sonu otomobil satış adetleri, 2016 yılı aynı dönemi ile kıyaslandığında, dizel payı yüzde 61,9’dan %61,4’e (292.537 adet) geriledi.
OTOMATİK VİTES AZALDI
2017 yılı Eylül sonu otomatik şanzımanlı otomobil satış adetleri 2016 yılı aynı döneme göre yüzde 0,2 oranında arttı. 2017 yılı Eylül sonu otomobil satış adetleri geçen yılın aynı dönemi ile kıyaslandığında, otomatik şanzımanlı otomobil satışlarının payı yüzde 57,2’den %58,8’e (280.429 adet) yükseldi.
EN ÇOK C SEGMENTİ SATTI
2017 yılı Eylül sonu otomobil pazarı segmentinin yüzde 83,6’sını vergi oranları düşük olan A, B ve C segmentlerinde yer alan araçlar oluşturdu. Segmentlere göre değerlendirildiğinde, en yüksek satış adetine yüzde 51,8 pay alan C (246.729 adet) segmenti ve ardından yüzde 31,5 pay ile B (150.113 adet) segmenti ulaştı.
(ntvmsnc)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder