2016 yılının ilk 6 ayında üretimden, ihracata, dış ticaret fazlasından, istihdama kadar birçok alanda hem kendi, hem de sektör rekorlarına imza atan Tofaş, 2017’de 450 bin adetlik üretim hedefiyle dünyada ilk 10 arasına girme hesapları yapıyor.
Sedan, Hatchback ve Station Wagon karoser seçeneklerinden oluşan, toplam 1 milyar doları aşan bir yatırımla hayata geçen Fiat Egea projesi meyvesini vermeye başladı. 2016 yarıyıl değerlendirme toplantısında konuşan Tofaş CEO'su Cengiz Eroldu, “Üretim ve ihracatta tarihin en yüksek seviyesine ulaştık” dedi. Türkiye otomotiv sektörünün ilk 6 ayda başarılı bir dönem geçirdiğini, toplam otomobil üretimindeki artışın geçen yıla göre yüzde 9 olduğunu ifade eden Eroldu, “Tofaş ise yüzde 33'lük bir artışla toplam 182 bin adetlik üretim gerçekleştirdi. Tofaş hariç tutulduğunda, Türkiye otomotiv sanayisindeki büyüme yüzde 3 oldu. Hem Tofaş hem de Türkiye otomotiv tarihinde gerçekleşen en yüksek üretim sayısına erişmiş olduk” diye konuştu.
İHRAÇ EDİLEN 4 ARAÇTAN 1'İ TOFAŞ
Tofaş'ın 2015'te toplam otomobil üretiminden aldığı pay yüzde 20 iken, 2016'nın ilk 6 ayında bu oranın yüzde 25'e yükseldiğini belirten Cengiz Eroldu, “Başka bir deyişle Türkiye'de üretilen her 4 otomobilden birini biz üretir duruma geldik. Ayrıca Türkiye otomotiv sektörü ilk altı ayda 554 bin otomobil ihracatı gerçekleştirdi. Yüzde 14'lük bir artışa denk geliyor. Tofaş olarak ihracatımızı yüzde 54 artırarak 134 bin adete çıkardık. Böylece geçen yıl yüzde 18 olan ihracattaki payımız, 2016'nın ilk 6 ayında yüzde 24'e çıktı. Üretime paralel olarak Türkiye'den ihraç edilen her 4 otomobilden 1 tanesi Tofaş bantlarından çıkmış oldu. Ayrıca 134 bin adetlik ihracat rakamı da, tıpkı üretimde olduğu gibi, bizim için ayrı bir rekor oldu” dedi
GEÇEN YILIN TAMAMINI 6 AYDA GEÇTİ
2016'nın ilk altı ayında yaratıIan dış ticaret fazlasının da 415 milyon dolara ulaştığını belirten CEO, “2015'te tam yılda elde ettiğimiz dış ticaret fazlası 411 milyon dolar olmuştu. Üç vardiyalı dönemle üç bine yakın yeni istihdam gerçekleştirerek 10 bin kişiye ulaştık. Tedarikçi yan sanayi ile birlikte 200 bin ve aileleriyle 1 milyon kişi ekmek yiyor. Öte yandan, şirketin ilk altı aydaki cirosu geçen seneye göre yüzde 36'lık artışla 6.4 milyar liraya ulaştı” dedi.
15 temmuz gecesi fabrikadaydık
Tofaş CEO'su Cengiz Eroldu, 15 Temmuz darbe girişimi gecesi genel merkezde acil bir toplantı yaptıklarını belirterek, “Uzun bir süre bilgi kirliliği yüzünden olayın boyutu konusunda bazı çelişkiler yaşadık. 02.00'da servisleri organize edip insanları eve gönderdik. Ancak saat 03.00 gibi olay iyice netleşmeye başladığında ara verdiğimiz üretimin sürmesi kararına vardık. Servisleri yeniden organize edip çalışanlarımızı tek tek telefonla arayarak işe çağırdık. Saat 06.00'da yüzde 80'lik bir katılımla çarklar yeniden dönmeye başladı. Birkaç saat içinde kalan işçilerime de ulaşarak 08.00'da tam kadro bantlar ilerlemeye başladı. O gece bize 300-400 araçlık bir kayıp yaşattı” dedi.
50 saniyede altında 1 araç çıkıyor
Fabrikada olası kapasite artırma ihtiyacına yönelik ön çalışmalarımızı sürdüğünü söyleyen Tofaş CEO'su Cengiz Eroldu, “Günlük üretim kapasitemizi her geçen gün arttırıyoruz. 1488 adede ulaştık. Hedefimiz ise 1500 adet ve üzerini görmek. Bu yıl ne kadar araç üretirsek o kadar satış yapacağız. Biz fabrikayı genelde her ağustosta üç hafta süreyle kapatırdık. Bu sene ise iki hafta kapatacağız.
Bizim için bir diğer önemli husus ise yerli satış oranı. Şu anda iç pazarda sattığımız araçların yüzde 93'ünü yerli üretimden yapıyoruz. Türkiye'de bu konuda açık ara lideriz. Devreye aldığımız ‘flex line' esnek üretim teknolojisi sayesinde, bir yandan üretim hızımızı arttırırken yeni modellerimizi üretimi aksatmadan devreye alabiliyoruz. Fabrikamızda Fiat Fiorino, Linea ve üç farklı model Egea'yı aynı montaj hattında üretme yeteneğine sahip olmamız bize önemli maliyet avantajı ve esneklik sağlıyor. Çok modelli, hızlı üretim artışını başarı ile gerçekleştirerek Fiat Chrysler Automobiles'de örnek olmasına ve itibarımızın daha da yukarı çıkmasına sebep oluyor. Üretimi biten Punto modelinin yerine gelecek araç için şansımız çok yükseliyor” dedi.
Egea en çok satan otomobil olacak
Fiat İş Birimi Direktörü Altan Aytaç ise “Egea'nın yılsonunda en çok satan otomobil olmasını hedefliyoruz. Egea Ailesi pazarda yüzde 5'in üzerinde bir pay elde ediyor. Yakında dizel otomatik şanzımanlı versiyonlarımız peş peşe pazara girecek. Son çeyreğe girerken dizel otomatik atağına geçmiş olacağız. Egea bugün iç pazarda toplamda, pazara sunulduğu tarihten bu yana 25 bin adede yaklaştı. Sadece Egea Sedan'ın 2016 yılı satışı 18 bin. Geçen yıl yaklaşık 5700 adet idi. Hatchback son iki ayda pazara girdi. 1000 adet satışı gerçekleşti. Bu gidişat, planlarımız ile uyumlu. Toplam satışlarımızın yüzde 70'ini perakende gerçekleştirdik. Bu da bizim için önemli bir hedefti. Bu yıl için beklentim pazarın seneyi 900 – 950 bin bandında kapatacağı yönünde.
Türkiye'den Meksika'ya: Dodge Neon
Yeni Dodge Neon ile ilgili de bilgiler veren Cengiz Eroldu, aracın Meksika'da 20 Temmuz'da basın lansmanının yapıldığını hatırlattı. Dodge Neon'un Türkiye'den Meksika'ya giden ilk araç olduğunu vurgulayan Eroldu, Fiat Chrysler grubunun parçası olmanın önemli bir avantajının da farklı markaları farklı pazarlarda kullanabilmeleri olduğunu söyledi. 12 bin Dolar + KDV (%10-15) satış fiyatıyla Meksika pazarında satışa sunulan Egea Sedan, 1.4 litre ve 1.6 litrelik 2 farklı benzinli motor, manuel ve otomatik şanzıman seçenekleri ile pazara sunuluyor. Meksika pazarına 5-6 bin araçlık ihracat rakamı hedeflenirken, model, kısa sürede beklentilerin üzerinde talep gördü ve siparişleri ikiye katlandı. Sözcü
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder