Fiat'ın Türkiye'de üretimine başlanılan kompakt sedan modeli Egea'yı İzmir'in Alaçatı bölgesinde inceleme şansı bulduk. Aracın ilk sürüş izleniminden bahsetmeden önce dilerseniz Egea'nın satış tarihi ve fiyatıyla ilgili bilgileri verelim.
520 milyon dolarlık yatırım sürecinin ardından Tofaş’ın Bursa fabrikasında seri üretimine başlanan Egea 15 Ekim’den itibaren Fiat bayilerinde yerini alacak.
Öncelikle Türkiye’deki tüketicilerin ihtiyaçları göz önüne alınarak tasarlanan ve geliştirilen Fiat Egea’nın başlangıç fiyatı 49 bin 900 TL olarak belirlenirken, en üst versiyonu 70 bin 900 TL’den satılacak. İlk etapta 1.4 litre 95 HP benzinli,1.3 litre 95 HP Multijet dizel ve 1.6 litre 120 HP Multijet motor seçeneklerinin satışına başlanacak. Yılbaşına kadar 5 ve 6 ileri vitesli manuel şanzımanlarla satın alınabilecek Fiat Egea’nın sadece 6 ileri otomatik şanzımanla kombine edilen 110 HP’lik 1.6 litrelik e-Torq motorlu versiyonu ise yılbaşından itibaren satışa sunulacak. 1.6 litrelik Multijet turbo dizel motor seçeneğinin DCT otomatik şanzımanlı versiyonu ise 2016 yılının 2’nci yarısında satışa sunulacak.
3 zengin donanım seçeneği
Easy, Urban ve Lounge adı verilen 3 donanım paketiyle müşterilerinin beğenisine sunulacak Egea'nın, giriş seviyesini temsil eden Easy donanım paketinde; krom kapı kolları, 16 inç sac jantlar, elektrikli ve ısıtmalı yan aynalar, elektrikli ön ve arka camlar, Uconnect Radio/MP3 Çalar, USB/AUX girişi, çok fonksiyonlu direksiyon, ön hava yastıkları, ABS, Elektronik Stabilite Programı (ESP), Yokuş Kalkış Destek Sistemi gibi donanımlar yer alıyor.
Bir üst donanım paketi olan Urban ise krom ön ızgara, 16 inçlik alaşımlı jantlar, sis farları, deri direksiyon simidi ve vites topuzu, otomatik klima, hız sabitleme sistemi, park sensörü, Uconnect 5 inçlik dokunmatik ekran, 3.5 inçlik TFT yol bilgisayarı ekranıyla yan ve perde hava yastıkları gibi daha zengin bir donanım listesine sahip.
Fiat Egea’nın en üst donanım paketi olan Lounge ise Urban donanım seviyesine ek olarak 17 inçlik alaşımlı jantlar, krom bagaj ve cam altı çıtası, elektrokromik iç dikiz aynası, far/yağmur sensörü, elektrikli bel destek ayarlı sürücü koltuğu, arka kolçak, navigasyon ve geri görüş kamerası gibi unsurlar yer alıyor.
Adını Ege Denizi’nden alan Fiat Egea, Çeşme-Alaçatı’da düzenlenen bir test sürüşü etkinliğiyle ilk kez yollara çıktı. Test sürüşü kapsamında düzenlenen toplantıda konuşan Fiat Marka Direktörü Altan Aytaç, Egea’nın kısa sürede Türkiye pazarının en çok tercih edilen modeli olmasını hedeflediklerine dikkat çekti. Aytaç, “Türkiye pazarının yüzde 35’ini oluşturan küçük ve kompakt sınıfı sedan pazarındaki potansiyeli lehimize çevirmeyi hedefliyoruz. Fiat Egea, özgün tasarımı, konforu, geniş iç hacmi, kullanışlılığı ve kolay ulaşılabilir olması sayesinde tüm kompakt sedan müşterilerinin ihtiyaçlarını karşılayacak. Bu anlamda kompakt sedan sınıfının en ulaşılabilir sedanı olacak” diye konuştu.
Doğuştan sedan
Fiat Marka Direktörü Altan Aytaç, “Türkiye’de otomobil pazarındaki varlığımızı daha da güçlendirecek yeni bir otomobil tasarlamak üzere beyaz bir sayfa ile masaya oturduğumuzda, ilk önce sedan müşterilerinin ihtiyaçlarını analiz ettik. Sedan alıcılarının seçim kriterlerinin başında çekici tasarım; ekonomik satın alma ve kullanım maliyetleri ve kullanım özellikleri yer alıyordu. Bu yüzden Fiat Egea’nın tasarım önceliklerinde bu üç noktayı öne çıkardık. Hem çekici ve donanımlı; hem kullanışlı ve geniş hem de kolay ulaşılır ve kullanılır bir otomobil yapmak için mühendislerimizden üç ana alana odaklanmalarını istedik” dedi. Altan Aytaç, Fiat Egea’nın göz alıcı tasarımı hakkında ise “Fiat Egea’nın tasarımını oluştururken hem İtalyan tasarım gücünü taşımasını hem de uluslararası trendleri takip etmesini hedefledik. Güçlü ve agresif hatlara sahip ancak hızla yaşlanıp eskimeyecek bir stile sahip olsun istedik. Bu yüzden tasarımcılar hiçbir kısıt olmadan sıfırdan özgün bir tasarım geliştirdiler” açıklamasını yaptı.
520 litrelik bagaj hacmi sunan Egea, 5 yetişkinle birlikte bagajlarını da taşıyacak geniş alanı sunabiliyor. Ayrıca bagaj büyük açılma ağzı ve yükleme eşiğinin alçak olması sayesinde kolayca yükleme ve erişim avantajı sağlıyor.
Fiat Egea, yüzde 80’e varan yüksek dayanımlı çelik kullanımı ve bütünsel gövde tasarımı sayesinde mükemmel bir sürüş dinamiğine sahip. Bu sayede yüksek gövde rijiditesi ve çarpışma performansına rağmen düşük bir ağırlığa sahip olmasıyla dikkat çeken Egea, 100 bin dekanewtonmetrelik burulma direnci titreşim ve sesleri azaltırken mükemmel bir sürüş konforu da sağlıyor.
Net bir görüş alanına sahip bu yeni sedan otomobilin kndisini kanıtlamış motor seçenekleri sayesinde oldukça iyi bir performans gösterdiğini söylemek mümkün. Araç Linea'dan 80 kilogram daha hafif.
11 metrelik dönüş çapı iyi bir değer ancak normalden büyük tasarlanan direksiyon ve uzun boylu sürücüleri için gaz pedalına basarken dizin orta konsolun kenarına değiyor olması araçla ilgili dezavantajlar olarak dikkat çekiyor. Büyük tasarlanan direksiyon özellikle kilolu kişilerin aracı kullanması açısından sıkıntıya yol açabilir.
Koltuklar genel anlamda oldukça başarılı ve yanal destekler sayesinde iyi bir şekilde vücudu kavrıyor. Sadece koltuğun sırt bölümünün beni bir parça rahatsız ettiğini belirtmem gerek tabi bu biraz da alışkanlıklardan kaynaklanıyor olabilir ve her sürücüde farklı bir his yaratabilir.
Şanzıman sistemi ise halk arasında kemikli diyebileceğimiz sert geçişleri olan bir yapıya sahip ancak sürüş konforu açısından bir sıkıntı yaratmıyor. Aracın yol tutuşu ve süspansiyon sistemi ise sınıfı değerlerine göre başarılı.
Fiat Egea sadece Türkiye'de bu isimle satışa sunulacak. Dünyada kullanılan ismi ise Tipo olacak ve model üzerinden türetilen bir station wagon ve hatchback karoserinin de yine Tipo adıyla 2016 yılı içerisinde Cenevre Otomobil Fuarı'nda sergilenmesi bekleniyor.
Egea'nın otomatik şanzımanlı seçenekleri ise 2016 yılı başından itibaren satışa sunulacak. Dizel otomatik seçeneği ise gelecek yılın sonlarına doğru yollara çıkacak.
İlk 2000 müşteriye özel indirim!
Aynı etkinlikte modelin pazarlama stratejilerine yönelik bilgi veren Fiat Pazarlama Müdürü Süslü ise üç zengin donanım seçeneğiyle kompakt sedan müşterilerinin gönlünü fethedecek Fiat Egea’nın, her şeyiyle tam ve erişilebilir bir aile otomobili olduğuna dikkat çekti. Fiat Egea sahibi olacak ilk 2000 müşteriye bir ayrıcalık daha sunmak istediklerinin altını çizen Süslü, “Bu çok özel ilk 2000 müşteriye kasım ayının ortasına kadar Egea’ya 2000 TL’lik bir avantajla sahip olma fırsatı sunacağız” açıklamasını da yaptı. Süslü, Fiat müşterilerinin yüzde 70’e varan çoğunluğunun aracını yenilerken kredi kullandığını da unutmadıklarını dile getirerek, “Bu yüzden Koç Fiat Kredi ile Fiat Egea için özel bir finansman çözümü geliştirdik. Fiat Egea’yı tercih eden müşterilerimize 20 bin TL’ye kadar kullanacakları kredilerde 20 aya kadar vadede aylık 0.99 faiz seçeneği de sunacağız” dedi.
5 yıl/100 bin km garanti!
Süslü ayrıca; “Yaptığımız araştırmalarda kompakt sedan kullanıcılarının araçlarını her dört-beş yılda bir yenilediğini görüyoruz. Araçlarını beş yıl boyunca gönül rahatlığı ile kullansınlar diye müşterilerimize Fiat Egea’da 5 yıl garanti sunmaya karar verdik. 5 yıl /100.000 kilometre garanti bugün otomobil pazarındaki en iddialı garanti. Bu, bizim hem ürünümüze hem de Bursa’daki Tofaş fabrikamızın üretim kalitesine duyduğumuz güvenin bir sonucudur” açıklamasında bulundu.
Türk mühendislerin imzasını taşıyor
Bugüne kadar imza attığı projelerde farklı seviyelerde sorumluluklar üstlenen Tofaş, Fiat Egea’nın ürün geliştirme sürecinde çok büyük bir rol aldı. Tofaş tarihindeki en fazla Türk mühendisin imzasını taşıyan model unvanı da yine Fiat Egea’nın oldu. Fiat Egea’nın tasarımında Tofaş ekiplerinin verdiği bilgi ve yönlendirmelerin önemli katkısı oldu.
(cnntürk.com.tr)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder