105 yıllık tarihe sahip Alfa Romeo yeniden doğuyor. Hem yeni logosu hem yeniden doğuşunu simgeleyen ilk modeli ‘Giulia’yı tanıtan Alfa Romeo için Fiat Chrysler Grubu, Amerika’nın İkinci Dünya Savaşı’nda Almanları dize getirmek için kullandığı ‘Skunk Works’ (Kokarca işi) taktiğini kullandı. ABD’nin 150 gün dış dünyaya kapanarak ilk jet savaş uçağını geliştirdiği bu taktikle Alfa Romeo da Almanlara karşı yeni modelini yarattı.
İTALYAN Fiat, Amerikan Chrysler’i alıp dünya çapında FCA (Fiat Chrysler Automobiles) ismiyle hızlı büyümesinin ardından sıra bünyesindeki 105 yıllık ikonik marka Alfa Romeo’yu baştan yaratmak oldu. Tam 105 yıl sonra yeniden doğan Alfa Romeo için FCA Grubu Amerikalıların Almanları yenmek için kullandığı savaş taktiğini uyguladı. Peki neydi bu taktik? Amerikalılar İkinci Dünya Savaşı sırasında tarihteki en zorlu görevlerden biri için çok özel kişilerle birlikte ‘Skunk Works’ (Kokarca işi) projesini oluşturdu. Bu projede yer alan ekibin görevi, savaşın seyrini değiştirebilecek ve Alman ilerleyişini durdurabilecek bir savaş uçağı geliştirmekti. Zamanları sınırlıydı. Sadece 150 günleri vardı. Uçak firması Lockheed mühendislerinden oluşan bir grup, dış dünyayla ilişkilerinin olmadığı gizli bir yere yerleştirildiler. Orada sıradışı çalışma yöntemleri uyguladılar. Dış dünyadan tamamen izole bir şekilde geleneksel kurallar, bürokrasi ve diğer engellere takılmadan sadece göreve odaklandılar ve deney yaptılar. Belirlenen günden 7 gün önce ABD Hava Kuvvetleri’nin ilk jet savaş uçağı ‘XP-80 Shooting Star’ı tamamladılar. Bu uçaklar İkinci Dünya Savaşı’nda Almanları durdurdu.
2 YIL GİZLİ ÇALIŞTILAR
Bugün benzer bir yöntem efsane marka Alfa Romeo’nun yeniden doğuşu için kullanıldı. Alfa’yı yeniden canlandırmak ve Alman Mercedes, BMW ve Audi’yle lüks sınıfta rekabet etmek için düğmeye basan Fiat-Chrysler Automobiles (FCA), markanın yeniden doğuşunu simgeleyen modeli Giulia için bir ‘Skun Works’ ekibi kurdu. İkinci Dünya Savaşı’ndaki gibi bu ekibi dış dünyadan soyutlayarak, yeni model üzerinde çalışmalarını sağladı. Yeni Giulia’nın İtalya Milano’da yenilenen Alfa Romeo Müzesi’nde gerçekleşen tanıtımında konuşan FCA CEO’su Serghio Marchionne, ‘Skun Works’ ekibinin şirketin geri kalanından ayrı, İtalya genelinde gizli noktalarda iki yıl boyunca dikkatlerden uzak, aralıksız çalıştıklarını söyledi. Bu sayede geliştirme süresinin kısaldığına dikkat çeken Marchionne, bu tarz bir yöntem seçmelerinin nedenini şöyle anlattı:
MUCİZE YARATAN EKİP
“Böylesine devrimsel bir proje için, ekibin alışagelmiş yöntemlerin dışına çıkmalarına, mevcut kurallar ve yapılar tarafından engellenmeden yeni bir sayfa açabilmelerine ihtiyacımız vardı. Ekipte, omuz omuza çalışabilecek ve bazen uykusuz kalsalar da benzersiz ve belki de bir daha tekrar edilmeyecek bir şey yarattıkları bilgisiyle güdülenmiş insanlar yer aldı. Projenin bir parçası olacak ve aynı zamanda projeyi bir parçaları olarak görecek insanlar. Bu insanların için büyük düşünüp yaratabilmeleri için tamamen özgür olabilecekleri tüm yönleriyle yeni bir çevre gerektiriyordu. Giulia’nın her parçasının arkasında duran işte bu süreçtir. Bu süreç, Alfa Romeo gibi efsanevi bir markayı canlandırmak için benimsenecek tek yaklaşımdı. Skunk Works ekibimize teşekkür ediyorum. Bu mucizeyi yaratıp Alfa’yı değiştiren onlar ve Alfa’nın da onları değiştirdiğine inanıyorum.”
Adını çadırdaki kokudan aldı
II. Dünya Savaşı sırasında Lockheed uçak şirketinin önde gelen mühendislerinden Kelly Johnson 1943 yılında Lookheed’den bir avuç uçak mühendisini ve ustasını ‘XP-80’ adlı projeyi gizlice ve hızlıca tamamlamaları için bir araya getirdi. Ekibin tüm üyeleri çalışmanın çok sıkı bir gizlilik içinde yürütülmesi konusunda uyarıldı. Lockheed tesislerinde böylesine bir projeyi gizlice yürütebilecek bir yer olmadığı için, tesise yakın eski bir sirk çadırının kiralanmasına karar verildi. Ancak çadırda çok güçlü bir koku vardı. Ekip üyelerinin telefonlara cevap verirken bile dikkatli olmaları, asla projeyle ilgili bir açık vermeleri konusunda sürekli uyarı yapılıyordu. Bu nedenle mühendisler kendi aralarında projeye ilişkin çeşitli şakalar yapıyor, isimler takıyordu. Bunlardan biri de dönemin ünlü çizgi romanlarından birinde ormanın içinde yer altındaki gizli bir bara verilen ‘Skonk Works’ ismi idi. Bir gün mühendislerden bir telefonu içerideki kokudan da şikayet etmek için ‘Skonk Works’ yerine ‘Skunk Works’ü (Kokarca işi) aradınız buyrun’ diye cevaplayınca projenin adı ‘Skunk Works’ olarak kaldı.
5 MİLYAR EURO’YA 8 YENİ MODEL
FIAT Chrysler Automobile FCA, Alfa Romeo için 5 milyar Euro’dan fazla ürün geliştirme yatırımı yapmayı planlıyor. Giulia’yı gelecek 3 yıl içinde 7 model daha takip edecek. FCA, 2018’e kadar 400 bin araç satışına ulaşmayı planlıyor. Bu rakam 2014’ün 6 katı fazla. Marchionne, Ferrari dışında sadece bir avuç markanın böylesine bir büyüme seviyesini yakalama kapasitesine sahip olduğunu söyledi.
Kariyerimdeki en önemli anlardan biri
Fiat-Chrysler CEO’su Sergio Marchionne, Alfa Romeo’nun 2 yılda olağanüstü bir değişim geçirdiğini belirterek, “Alfa benim için çok önemli. Hem iş hayatında hem de duygusal anlamda en çok dahil olduğum projelerden biri olduğu sır değil. Kariyerimdeki en önemli noktalardan biri. Tuhaftır, bugüne kadar kimse bunun sebebini sormadı. Herkes bunun markanın değeriyle ilgili olduğunu düşünüyor. Alfa, benzersiz bir iş fırsatı temsil ediyor. Ve ben de işi biraz severim. Ama başka bir sebebi var. Geride bıraktığımız 30 yıl boyunca Alfa, doyurulması için feryat eden bir eksiklik duygusundan mustaripti. Bu markayı rekabete sokmak, hem markanın kendi ruhu ve değerlerine hem de onu efsane konumuna getiren dünyanın dört bir tarafındaki insanlara ihanet olurdu. Gerçek Alfa Romeo’ya ses vermek bir ahlak göreviydi.”
Yeni modele YENİ LOGO
ALFA Romeo, resmi kuruluş tarihi olan 24 Haziran’da markanın yeni nesil model atağının ilk temsilcisi Giulia’yı gün ışığına çıkardı. Premim segmentte yer alan Giulia, 105 yıllık İtalyan markasının geçmişini yansıtan Alfa Romeo logosunun yeni versiyonunun kullanıldığı ilk model unvanını da taşımasıyla dikkat çekiyor. 2016 Ocak ayında üretimi başlayacak olan Alfa Romeo Giulia’da Ferrari teknolojisi taşıyan performanslı motor seçenekleri yer alacak. Bunlardan biri 6 silindirli turbo benzinli 510 bg’lik motora sahip Giulia Quadrifoglio. Araç, 0-100 km/s hızlanmasını sadece 3.9 sn’de ulaşıyor. Modelin Türkiye’ye uygun daha küçük motor seçeneklerinin de olacağı belirtildi.
Türkiye’de Alfa Romeo satışları 10 kat artacak
ALFA Romeo Türkiye Marka Direktörü Mahmut Karacan, yeniden doğan Alfa Romeo’yla ilgili Türkiye’deki hedeflerin de büyüdüğünü belirterek, “Biz 2014 yılında yaklaşık bin adet Alfa Romeo sattık. Milano’da tanıtılan yeni Giulia Türkiye’de satışa 2016 yılının ilk çeyreğinde sunulacak. Biz 2016 yılında binin üzerinde Giulia satmayı hedefliyoruz. 2016 yılında bizim için asıl önemli olan model dizel otomatik versiyonu eklenecek Giuliatta olacak. Otomatik dizel kombinasyonuyla birlikte 4 bin adet Giuliatta satmayı hedefliyoruz. Yani 2016 yılı Alfa Romeo hedefimiz 5 bin adet. 2014’e göre 5 kat büyüme anlamına geliyor. Sergio Marchionne’nin söylediği gibi 7 yeni model daha gelecek. Bu modellerle birlikte orta vadede en az 10 bin adetlik satışa ulaşmayı planlıyoruz. Bu da 10 katlık bir artış anlamına geliyor. Tüm teşkilatı ve altyapıyı bu plana göre yaptık” diye konuştu.
(hürriyet.com.tr
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder