2016 yılını otomobil ve hafif ticari 35 bin 563 adetlik satışla kapatan Peugeot, bu yıl aileye katılacak yeni SUV 5008 ve hafif ticari modelleriyle oldukça iddialı. Fransız marka 2017 yılında hedeflerini büyütüp 41 bin adede çıkardı.
Fransız üretici Peugeot, 2016 yılında uluslararası bir marka olma yolundaki hedefini, yeni modeller ve satış stratejisi ile kanıtladı. Global satışlarını yüzde 12,3 artırarak 1 milyon 920 milyon adede çıkartan marka, bunun yaklaşık 900 binini Avrupa dışında gerçekleştirdi.
Bu büyüme trendini Türkiye pazarında da gerçekleştiren Peugeot, 25 bin 440 adedi binek, 10 bin 123 adedi hafif ticari olmak üzere toplam 35 bin 563 adet satış yaparak yüzde 3,62 oranında pazar payı elde etti. Peugeot Türkiye Genel Müdürü Laurent Pernet, “Bu sonuçlarla hafif ticari pazarında bir basamak yükselerek en çok araç satan beşinci marka olduk. 3008'i geçtiğimiz kasım ayında satışı sunduk. 2017'de tam yıl pazarda olacak. Yenil modellerle birlikte satış hedefimizi 41 bin adedin üzerine çıkardık. Türkiye toplam pazarının 916 bin adet olacağı öngörüsüyle yüzde 4,5 pazar payı hedefliyoruz ‘ diye konuştu.
YENİ MODELLER GELİYOR
Bu yıl yeni modellerle büyümeye devam edeceklerini açıklayan Peugeot Türkiye Pazarlama Direktörü Mehmet Akın, “Yılın ikinci çeyreğinde yeni SUV 5008 satışa sunulacak. Aynı zamanda filo pazarındaki önemli oyuncumuz 301 makyajlanacak. Ayrıca Expert/Traveller ve Boxer Van'ın 4 tonluk versiyonu da ilk çeyrekte bayilerde olacak. Toplam binek satışlarımızın yüzde 40 gibi önemli bir bölümü SUV modellerimizden gelecek. Ayrıca perakende müşteri oranımız da yükseliyor. 2017 için satışlarımızın yüzde 61'i perakende müşterilerimizden oluşacak” açıklaması yaptı.
‘TÜRKİYE’DE ALDIĞINIZ ZAMAN KAZANIYORSUNUZ’
İstanbul Auto Show Fuarı'na katılmaktan vazgeçmediklerini açıklayan Laurent Pernet, ‘İstanbul önemli pazar. Marka bilinirliği için de son derece önemli ve fuara katılmamayı hiç düşünmedik. Yeni modelimiz 5008 ilk kez fuarda sergilenecek' dedi. Bu arada Peugeot Türkiye Pazarlama Direktörü Mehmet Akın, “Geçen aralıkta satışlar çok hızlandı. Ocak ve Şubat aylarına yansır, düşer diye beklerken, yılın ilk 15 günü bizi şaşırttı. Showroom trafiğimiz yüzde 30-40 daha fazla oldu. Tüketiciyi etkileyen çok unsur var. Türkiye'de aldığınız zaman kazanıyorsunuz” diye konuştu. Sözcü
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder