En az enerjiyle en uzun mesafeyi kat etmek üzere yarışılan Shell Eco-marathon’da bu yıl da Fransız Microjoule-La Joliverie takımı, 2606 km/lt’lik performansla birinci oldu. Türk öğrencilerin ürettiği araçlar ile İstanbul Üniversitesi Avrupa 5’incisi, Eskişehir Üniversitesi de Avrupa 7’ncisi oldu.
Bu yıl 31'incisi düzenlenen ve katılan lise, üniversite öğrencilerini enerji tasarruflu araçlar tasarlamaya, üretmeye, test etmeye teşvik eden Shell Eco-marathon, İngiltere'nin başkentinde gerçekleştirildi.
29 Avrupa ülkesinden 200'ün üzerinde takımın katıldığı yarışmada yeni rekorlara da imza atıldı. Ülkemizi 165 üniversite ve lise öğrencisi, 16 takımla temsil etti.
BAŞARI, DERECE GETİRDİ
Türk öğrencilerin ürettiği araçlar, kendi kategorilerinde Avrupa'nın en verimli araçları arasına girmeyi başardı. İstanbul Üniversitesi Hidroist takımı, hidrojenle çalışan şehir konsepti araçlarıyla Avrupa 5.'si olma başarısını gösterdi. Eskişehir Üniversitesi Hidroana takımı, hidrojenle çalışan prototip araçlarıyla Avrupa 7.'si oldu. Orta Doğu Teknik Üniversitesi METU-CET takımı, elektrikle çalışan prototip araçlarıyla 24. olurken İstanbul Teknik Üniversitesi Facilis takımı benzinle çalışan prototip araçlarıyla 27. sırada yarışmayı bitirmeyi başardı.
LONDRA-EDİRNE ARASI 1 LİTRE
Yarışmanın en iyi sonucuna imza atan Fransız Microjoule-La Joliverie takımı, 2606 km/lt'lik performansıyla birinci oldu. 1 litre yakıtla Londra'dan Edirne'ye kadar gidebilen bu araç, Shell Eco-marathon Avrupa'nın bu yılki en verimli aracı oldu. İstanbul Üniversitesi Hidroist takımı ayrıca bu yıl ilk kez düzenlenen Dünya Sürücüler Şampiyonası'na (Worlds Drivers Championship) katılım hakkı elde etti. Öte yandan bu yıl Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) ve Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) işbirliği ile ikincisi düzenlenecek olan Shell Eco-marathon Türkiye, 2-4 Eylül'de gerçekleşecek.
50 TRİLYON DOLARLIK YATIRIM VAR
Türkiye'den katılan 165 öğrencinin heyecanını paylaşmak üzere takımları ziyaret eden Shell Türkiye Ülke Başkanı Ahmet Erdem, “Shell olarak inovasyonu hem Türkiye'de hem de dünyada teşvik etmek için çalışıyoruz” dedi. Sorularımızı da cevaplayan Erdem, Türkiye'de kaçak akaryakıt sorununun yoğun çalışmalarla bitirilmek üzere olduğunu belirterek, “Devlet aynı zamanda vergi kayıp-larının da önüne geçmiş oldu. Bir yandan da 10 numara yağ kullanımı oldukça azaldı “ dedi. Alternatif enerji kaynakları konusuna da değinen Ahmet Erdem, “Geçiş yavaş yavaş olur. Şu anda fosil kaynaklı yakıtlara dünya üzerinde 50 trilyon doların üzerinde bir yatırım söz konusu. Bunu bir anda sıfırlayıp ‘Biz şuna geçtik, bunu kullanmaya başladık' demek kolay değil” dedi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder